Concert bij een klooster - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Concert bij een klooster - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Door: Franka Appelman

Blijf op de hoogte en volg Franka

20 September 2012 | Duitsland, Trier

De kop is eraf en het eerste concert zit erop. Maar voor we aan dat eerste concert begonnen, hadden we er al een hele dag opzitten. We zijn vanmorgen namelijk begonnen met een 3,5 uur durende boottocht over de moesel. Erg mooie omgeving, met ongelooflijk veel wijngaarden. Allemaal natuurlijk voor de bekende (en volgens kenners de lekkerste) moeselwijn en riesling. Nooit zo beseft dat er zoveel wijn in deze omgeving komt!
Na 3,5 uur zijn we uitgestapt in bernkastel; een erg toeristisch mar werk gezellig moeselstadje. Tijd voor een lunch en eventjes lekker rondlopen. Op de planning stond dat we in bernkastel een concert zouden geven, maar helaas heeft de gemeente op het laatste moment aangegeven hier geen vergunning voor te geven. Ook het 2e geplande concert van vandaag dreigde in het honderd te lopen, aangezien de plaatselijke vereniging waarmee we het concert zouden geven vorige week had afgebeld.
Uiteindelijk hebben we zelf een concert gegeven op het terras van een nabij gelegen klooster (overigens niet meer in bedrijf als klooster maar als museum en feestlokatie). Aangezien het vandaag heerlijk weer was, zaten we heerlijk in het zonnetje te spelen. En hadden we ook nog aardig wat publiek in de vorm van dagjesmensen en fietsers. Het concert zelf ging trouwens niet zo heel erg goed, met verkeerde inzetten en valse noten. Hopelijk gaat dat op het volgende concert beter!

• 21 September 2012 - 17:18

Pap:

Heb je verslagje gelezen.
    Het klinkt goed om er ook eens te gaan fietsen
    Veel plezier verder.

Verslag uit: Duitsland, Trier

Concertreis Trier

Met Stichting Nationale MuziekProjecten (NMP) ga ik net als vorig jaar weer op concertreis; dit keer zullen we de Duitse stad Trier en omgeving gaan bezoeken. Een kort overzicht van ons programma:

Woensdag 19 september: heenreis met de bus, waarbij we een tussenstop maken in Ittervoort om een rondleiding te krijgen door de instrumentenfabriek (slagwerk en blaasinstrumenten) van Adams Muziekcentrale.

Donderdag 20 september: een boottocht over de Moezel naar Bernkastel, alswaar we een concert gaan geven. Vervolgens rijden we nog een stukje met de bus naar Klooster Machern, alwaar we dineren en wederom een concert gaan geven (met de plaatselijke muziekvereniging).

Vrijdag 21 september: bezoek aan Luxemburg-stad (gewoon een paar uurtjes sightseeing). Vervolgens gaan we naar Saarburg voor een rondwandeling. En daarna naar Landal Warsberg voor een diner en een concert.

Zaterdag 22 september: dagje Trier, met 's middags een concert op het plein voor de cathedraal. 's Avonds een fakkelwandeling op de wijnberg met een wijnproeverij.

Zondag 23 september: terugreis, waarbij we via Dinant reizen. In Dinant (de geboortestad van Adolph Sax, de grondlegger van de saxofoon en ook van koperblaasinstrumenten) waar een festival is voor harmonies en fanfares. In Dinant gaan we eerst zelf een concert geven. Ter afsluiting van het festivals zullen alle deelnemende orkesten nog een gezamelijk concert geven (ca 1000 muzikanten!).