Luxemburg en Landal - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Luxemburg en Landal - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Luxemburg en Landal

Door: Franka Appelman

Blijf op de hoogte en volg Franka

22 September 2012 | Duitsland, Trier

Allereerst mijn en excuses voor de vele berichten die ik donderdag heb geplaatst. Mijn telefoon doet niet altijd wuurat ik wil!

Gisteren zijn we mart luxemburg-stad geweest, ongeveer een uurtje rijden bij trier vandaan. We hadden niet veel tijd om daar rond te lopen (2,5 uur waarin we ook nog moesten lunchen), dus we moesten een keuze maken. Ik had vanuit thuis een stadswandeling meegenomen, en na enig zoeken zijn we dat een gedeelte van gaan lopen. Helaas was dat net het gedeelte wat me wat minder aanspraak, namelijk de autovrije binnenstad met de winkels. Achteraf kwam ik erachter dat het andere gedeelte de stadswal met al zijn terrassen betrof, maar die heb ik dus gemist. Jammer.

's middags hebben we in saarburg eerst wat adrenaline gekweekt middels een ritje met een kabelbaan en een zomerrodelbaan. Vervolgens is er besloten dat het geplande avondconcert 's middags gegeven zou worden. Het is overdag namelijk heerlijk weer (ongeveer 20 graden) maar 's avonds koelt het snel tot rond het vriespunt. En achteraf was het ook goed dat we het concert 's middags hadden gegeven, want's avonds ging het regenen!
Het concert vond plaats op een terras van het vakantiepark van landal. En geluid was iedereen een stuk beter geconcentreerd en voorbereid op het buiten spelen, zodat we die keer een goed concert hebben neergezet. En publiek was ook weer goed en enthousiast aanwezig. Achteraf hoorde ik zelfs dat iemand tot tranen toe geroerd was; leuk om te horen!

Al met al een erg vermoeiende dag, dus bij terugkomst in het hoewel ben ik al snel in mijn bed gekropen. Vanaf kan ik er weer tegenaan!

• 22 September 2012 - 10:45

Hannie:

Ha Franka,
    wens je veel plezier.

Hartelijke groet,
    Hannie

Verslag uit: Duitsland, Trier

Concertreis Trier

Met Stichting Nationale MuziekProjecten (NMP) ga ik net als vorig jaar weer op concertreis; dit keer zullen we de Duitse stad Trier en omgeving gaan bezoeken. Een kort overzicht van ons programma:

Woensdag 19 september: heenreis met de bus, waarbij we een tussenstop maken in Ittervoort om een rondleiding te krijgen door de instrumentenfabriek (slagwerk en blaasinstrumenten) van Adams Muziekcentrale.

Donderdag 20 september: een boottocht over de Moezel naar Bernkastel, alswaar we een concert gaan geven. Vervolgens rijden we nog een stukje met de bus naar Klooster Machern, alwaar we dineren en wederom een concert gaan geven (met de plaatselijke muziekvereniging).

Vrijdag 21 september: bezoek aan Luxemburg-stad (gewoon een paar uurtjes sightseeing). Vervolgens gaan we naar Saarburg voor een rondwandeling. En daarna naar Landal Warsberg voor een diner en een concert.

Zaterdag 22 september: dagje Trier, met 's middags een concert op het plein voor de cathedraal. 's Avonds een fakkelwandeling op de wijnberg met een wijnproeverij.

Zondag 23 september: terugreis, waarbij we via Dinant reizen. In Dinant (de geboortestad van Adolph Sax, de grondlegger van de saxofoon en ook van koperblaasinstrumenten) waar een festival is voor harmonies en fanfares. In Dinant gaan we eerst zelf een concert geven. Ter afsluiting van het festivals zullen alle deelnemende orkesten nog een gezamelijk concert geven (ca 1000 muzikanten!).