Eerste ervaringen met Hawaii - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen met Hawaii - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen met Hawaii

Door: Franka Appelman

Blijf op de hoogte en volg Franka

03 Juni 2013 | Verenigde Staten, Waikīkī

Onze eerste échte vakantiedag zit erop. Gisteren hebben we een hele lange reis naar Hawaii gemaakt. De reis zelf heeft 28u geduurd. Aangezien we met de tijd meevlogen hebben we een hele lange dag gemaakt; 1 juni duurde uiteindelijk voor ons 36u. Ik heb nog nooit zo´n lange dag meegemaakt!

En dan onze eerste ervaringen met Hawaii. De bewoners hier zijn allemaal erg vriendelijk. Ze maken snel een praatje met je, en dan niet om je wat te verkopen maar eerder omdat ze gewoon vriendelijk en geinteresseerd in je zijn. Er wordt regelmatig gevraagd waar we vandaan komen; gisteren werd op ons antwoord zelfs gerefereerd aan de finale van het WK voetbal tegen Spanje!
De lokale bevolking draagt hier overigens inderdaad bloemetjesshirt en de bloemenkransen.
Het weer is erg lekker; zonnetje, zeewindje (dus niet te benauwd), af en toe een wolkje en ongeveer 30 graden. Ondanks goed insmeren zijn we toch verbrand (we hebben in Nederland natuurlijk maar weinig zon gehad, dus kwamen hier als bleekscheten aan!).

Vandaag hebben we het lekker rustig aan gedaan, om bij te kunnen komen van de lange dag gisteren. Dit houdt in dat we wat hebben rondgewandeld door Waikiki (de toeristische wijk van Honolulu) en vanmiddag op het strand hebben gelegen en een duik hebben gemaakt in de oceaan. Het strand hier is overigens een stuk rustiger dan in Europa; gezellig druk, maar zeker niet hutje mutje naast elkaar liggen.

Oh ja Sandra: jij zou hier ook aan je trekken komen, want we zijn zelfs een Christmas-shop tegengekomen!

• 03 Juni 2013 - 07:08

Sandra:

Ohhh, je mag wel een echte Hawaaise kerstbal meenemen hoor voor mij! Werkte je medicijn goed zodat je een ok-vlucht hebt gehad?

Liefs

• 03 Juni 2013 - 19:11

Pap:

Het klinkt allemaal erg leuk!
    Vreemd om een reactie te geven gezien het tijdsverschil.
    Gaan jullie "morgen" met een auto op route?

• 03 Juni 2013 - 21:43

Johan:

Dat ziet er goed uit allemaal. Lijkt me raar om zo'n lange dag mee te maken. En wat lekker dat heerlijke weer. Gelukkig gaat het ook bij ons een beetje de goede kant op. Geniet maar lekker verder.