Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

30 Juni 2016 | Nederland, Amsterdam

Dit keer geen vakantie in de zin van weggaan en slapen in een ander bed. Wel een vakantie in de zin van een week vrij en leuke dingen gaan doen. En aangezien ik het heel bijzonder vind wat ik ga doen, wil ik dit graag met jullie delen. Ik ga namelijk een week lang als vrijwilliger werken op het EK atletiek in Olympisch Stadion in Amsterdam!

Hoe kom ik hier zo op? Als lid van LeChampion krijg ik hun ledenblaadje, en hierin stond en jaar geleden een oproep voor vrijwilligers voor het EK. En aangezien ik sportevenementen al regelmatig als bezoeker heb meegemaakt waarbij de vrijwilligers altijd positief opvallen, wilde ik dat ook wel eens van de andere kant meemaken. In september heb ik me opgegeven als vrijwilliger. Ik heb me niet specifiek voor een functie opgegeven, maar de keuze aan de organisatie gelaten wat ik ingezet zou worden.

In februari ben ik bij een kennismakingsbijeenkomst geweest, waarbij meer uitleg werd gegeven over het EK, de organisatie en de functies van de vrijwilligers. Hierbij kreeg ik te horen dat ik ingedeeld ben bij team transport. Samen met 150 andere vrijwilligers mag ik ervoor zorgen dat de atleten, trainers, sponsoren, vips, etc naar de juiste plek worden vervoerd. Dus mag ik rondrijden tussen hotels, venues en Schiphol.

Afgelopen maandag had ik eerst een trainingsbijeenkomst van team transport, waarbij we uitleg kregen over wat de functie van chauffeur precies inhoudt en wat er van ons verwacht wordt. Daarbij werd tevens de auto gepresenteerd waarin we mogen rijden; een BMW i3. Dat zegt mij niet zoveel, maar vanuit de reacties in de zaal maakte ik op dat dit een bijzondere auto is.
Een vertegenwoordiger van BMW vertelde enthousiast over alle mogelijkheden van de auto. Het gaat in ieder geval om een elektrische auto met automatisch schakelsysteem.
Na een testrit (die vandaag plaatsvond) kan ik inderdaad het enthousiasme van iedereen delen over deze BMW i3. Een heerlijk auto om in te rijden, waarbij het oppassen is dat ik de maximale toegestane snelheid niet overschrijd! Heel wat anders dan mijn eigen Fiatje!!!

Na de trainingssessie vond maandagavond ook nog een inspiratiesessie plaats. Dit was eigenlijk de kick-off van het EK voor de vrijwilligers. In totaal werken er 1750 vrijwilligers mee aan dit EK in allerlei verschillende functies. Media, communicatie, medische zaken, verwijzers, host/hostess, technische zaken, juryleden ... een paar voorbeelden van de functies.
De inspiratiesessie was een feest inclusief diner en drankjes waarbij we kennis konden maken met de andere vrijwilligers. Daarnaast waren er praatjes van verschillende mensen die met het EK te maken hebben: Ellen van Langen (de EK-ambassadrice), de wethouder van sport, de voorzitter van het EK, Churandy Martina ("Iek ben blai met jullie vrijwilligers"). Maar belangrijkste van alles ... de EK-kleding werd gepresenteerd en uitgedeeld. Alle vrijwilligers hebben een kledingpakket gekregen met meerdere t-shirts, lange broek, korte broek, jas, regenjack, schoenen, sokken, pet en zonnebril. Leuk hoor!
Een filmpje van deze inspiratiesessie staat trouwens op facebook, en hier kom ik zelf ook nog aan het woord. Leuk voor jullie om er een beeld van te krijgen. https://www.facebook.com/Amsterdam2016/videos/1256064951079295/

Tsja, en dan gaat het volgende week écht beginnen. Het EK zelf is van woensdag 6 t/m zondag 10 juli. Ik begin al vanaf maandag 4 juli te werken, aangezien dan de atleten natuurlijk ook al vervoerd moeten worden. Ik heb er heel erg veel zin in, en ik hoop dat ik mijn enthousiasme en mijn ervaringen een beetje naar jullie kan overbrengen!

  • 30 Juni 2016 - 15:36

    Fleur:

    Wauw, wat een avontuur weer!
    Leuk dat je dat doet.
    Veel plezier!

  • 30 Juni 2016 - 17:37

    Johan:

    Wat een ontzettend leuk idee om dit te gaan doen. Die reactie van jou over de BMW tekent jou ten voeten uit. Pas maar op, straks wil je niks anders meer. Ik was van plan om ook een keer een dagje te gaan. Dus misschien zie ik je nog wel. Of anders kom ik je misschien in de stad tegen. En wat een mooie outfit; ik neem aan dat je die mag houden?! Heel veel plezier

  • 02 Juli 2016 - 09:49

    Pap:

    Hoi Franka,
    ik had het al van je gehoord,
    maar het ziet er ook geweldig uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franka

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 54722

Voorgaande reizen:

27 September 2019 - 18 Oktober 2019

West USA

14 Maart 2018 - 25 Maart 2018

Duikvakantie Bunaken Island (Indonesië)

14 September 2017 - 01 Oktober 2017

Nederlandse Antillen

26 Januari 2017 - 05 Februari 2017

Bonaire

18 September 2016 - 29 September 2016

Rondreis Andalusië

04 Juli 2016 - 10 Juli 2016

Vrijwilliger EK Atletiek

15 Augustus 2015 - 04 September 2015

Zuid-USA en New York

21 Maart 2015 - 28 Maart 2015

Ghana

01 November 2014 - 08 November 2014

Treinrondreis Corsica

01 Augustus 2014 - 21 Augustus 2014

IJsland

18 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Dubai

01 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Hawaii

19 September 2012 - 23 September 2012

Concertreis Trier

30 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Olympische Spelen Londen

21 September 2011 - 25 September 2011

Concertreis Salzburg

Landen bezocht: