Snorkelen bij Molikini Island - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Snorkelen bij Molikini Island - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Snorkelen bij Molikini Island

Door: Franka en Wilco

Blijf op de hoogte en volg Franka

08 Juni 2013 | Verenigde Staten, Maui

We zijn ondertussen aanbeland op eiland 2: Maui. We zijn vanaf Oahu met het vliegtuig naar Maui gegaan; een vlucht van 20 minuten. Vliegen tussen de eilanden is eigenlijk de meest gebruikte transportmiddel; over het water is wel mogelijk maar duurt een stuk langer en is vanwege de ruige zee niet echt aantrekkelijk.

Voor vandaag had Wilco een excursie geboekt: snorkelen bij Molokini Island. Molokini Island is het topje van een vulkaan die nog net boven water staat. Aangezien de halve kraterrand boven water uitkomt (dus halvemaan-vormig) is dit een mooi beschut stukje in de oceaan om te snorkelen.
Om bij Molokini Island te komen, moesten we eerst ongeveer 1u varen op een zeilboot. Dit was op de heenreis goed te doen met nog een redelijk rustige zee; op de terugreis was de zee echter een stuk ruiger en werd het een behoorlijk zware vaart. De maag draaide zich nog net niet om!
Het snorkelen was erg mooi en indrukwekkend. We konden vele verschillende soorten koraal zien. Daarnaast verschillende kleurrijke tropische vissen. We hadden bijna 2 uur de tijd om onbeperkt te snorkelen en tussendoor weer aan boord te gaan om eveneens onbeperkt te eten en drinken.
Normaal gesproken zit, naast het snorkelen bij Molokini Island, ook het snorkelen met schildpaddden bij de excursie inbegrepen. Er is echter momenteel sprake van springtij, waardoor er haaien rondzwemmen tussen Molokini Island en Maui. Hierdoor was het helaas niet veilig om hier te gaan snorkelen met schildpadden. We hebben overigens op de terugweg nog wel vanaf de boot schildpadden gezien die eventjes boven water kwamen om adem te halen.

Verder nog wel even leuk om te vermelden: hier in Hawaii verstrekken ze alles in de overtreffende trap. Bestel je een kleine cola, dan krijg je een liter. In Waikiki heeft Wilco een keer een Burito besteld, welke ruim 30cm bleek te zijn. We hadden voor Maui een huurauto in de kleinste formaat gereserveerd: we kregen uiteindelijk een Ford Focus (formaat is wel erg wennen in vergelijking met ons Fiat Panda'tje!).

• 08 Juni 2013 - 08:23

San:

Toen we net in Amerika waren had ik voor het diner een voor en hoofdgerecht besteld. Dat ddoe je maar 1x want het voorgerecht is zo groot, dat het hoofdgerecht er niet eens meer bij kon. Een toetje aten we al helemaal nooit, we namen 's middags wel een ijsje. Wij vonden het niet zo raar dat zoveel amerikanen ernstig overgewicht hebben.
    Jammer van de schildpadden. Als dat later nog kan, met je dat zeker doen.
    Hoe is het weer? Niet te warm en niet verbrand met snorkelen?

• 08 Juni 2013 - 11:31

Johan:

Jullie genieten wel heel erg. Mooi om te zien. en natuurlijk alleen maar mooi weer. Heel veel plezeier verder.

Groeten,
    Johan

• 10 Juni 2013 - 21:56

Pap:

Het klinkt erg aantrekkelijk hetgeen jullie beleven.
    Op de haaien na dan!!
    Gaan jullie nog een keer snorkelen om de schildpadden te zien,
    of staat dit niet meer op het programma?
    Geniet ze verder,
    Pap