De eerste bronzen medaille!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Franka Appelman - WaarBenJij.nu De eerste bronzen medaille!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

De eerste bronzen medaille!!!

Blijf op de hoogte en volg Franka

02 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

We hebben gisteren weer een geweldige dag gehad; dit keer bij het judo. Jullie hebben het vast op het nieuws gelezen: Edith Bosch heeft brons gewonnen. En daar waren we dus bij!

Het judo vond plaats in de Excel-hal. In de Excel-hal vinden naast judo nog 4 andere evenementen plaats, dus het was een drukte van belang.Iedereen liep door elkaar heen; van gewichthef-supporters tot tafeltennis-supporters (en wij dus). Gezellig hoor!
Wij waren aanwezig bij de middagsessie van het judo, waarbij de strijd werd gestreden voor de medailles van de vrouwen -70kg (met dus Edith Bosch) en de mannen -90kg (zonder Nederlandse deelnemer).
We zaten op een prachtige plaats op de 3e rij, waardoor we de wedstrijden goed konden volgen. De zaal zat niet helemaal vol, maar alle nationaliteiten waren goed vertegenwoordigd. Vooral de Fransen waren luidruchtig aanwezig bij de wedstrijden van de Francaise. En aangezien de Francaise ook nog de gouden medaille won, was dit wel kippenvel. Daarnaast ook nog veel Nederlanders (veel Oranje), Brazilianen (herkenbaar aan hun vlaggen en gejuich), Chinezen, Japanners (door hun bescheidenheid niet veel te horen, maar gezien de vlaggen wel duidelijk aanwezig), Duitsers, Koreanen, Grieken en één Colombiaan. Daarbij zat alles door elkaar, wat geen enkel probleem opleverde. Het was gewoon een hele gezellige sfeer.
Voor ons was natuurlijk extra speciaal dat we ook nog een Nederlandse kanshebster zagen. Daarvoor hebben we deze judo-dag ook uitgekozen. Helaas had Edith in de ochtend al verloren, waardoor ze in de herkansingen tereecht kwam. Hierdoor was de kans op goud al verkeken. Maar gelukkig heeft ze haar 2 middagwedstrijden gewonnen, en was het brons een feit (natuurlijk met dank aan onze support...)!

De medaille-uitreiking vond ook plaats in de Excel-hal, dus daarbij waren we ook aanwezig. Heel erg mooi om te zien hoe dat gaat, en hoe iedereen anders met zijn emoties omgaan. De Japanner die brons won vertoonde nauwelijks emotie. De Francaise des te meer; ze liet haar tranen de vrije loop tijdens het volkslied. De winnaar bij de mannen (een Koreaan) was dolgelukkig en liep al te springen en te zwaaien voordat hij uberhaupt op het podium stond.
Al met al dus een hele bijzondere dag om bij aanwezig te zijn!

Op de boot gaat het trouwens ook steeds beter. We krijgen onderhand een beetje zeebenen, waardoor we niet elke keer uit balans raken als de boot een beetje schud. We hebben een manier gevonden om met de krappe ruimte om te gaan, waardoor we elkaar steeds minder in de weg lopen. Na de eerste nacht hebben er wat wisselingen plaatsgevonden van slaapplaatsen; iedereen slaapt nu 'goed'. Sandra ligt in het vooronder, Wilco ligt met zijn benen onder het gasfornuis (inderdaad; het is behelpen met de ruimte) en ik lig op een tot bed omgebouwde bank/tafel.
Het enige nadeel is dat het hier al rond half 5 licht wordt. De boot is niet goed af te sluiten, waardoor het dus ook in de boot al vroeg licht is. Met als gevolg dat we al een paar dagen achter elkaar vroeg wakker zijn; eerder zelfs als op een normale werkdag!

• 02 Augustus 2012 - 14:09

Mam:

Wat een leuke verslagen toch elke keer weer, alle dagen even kijken wat er nu weer op staat.
    Bofkonten hoor om bij "DE" bronzen medaillewedstrijd van Edith Bosch te zijn.

• 02 Augustus 2012 - 22:52

Nanda:

Leuk hoor, om zo jullie reis een beetje mee te beleven. Heel gaaf ook dat jullie de Nederlandse finale te pakken hadden! Heel veel plezier nog en groetjes aan Wilco en San, XXX

• 03 Augustus 2012 - 07:33

Johan:

Hoi Franka,

Wat een geweldige belevenissen allemaal. Ik heb de middagwedstrijden van Edith ook op tv gezien. Aanvankelijk natuurlijk heel teleurgesteld, maar ze vocht zich prachtig terug. Met name die partij waarin ze 'nog zo'n 10 seconden had om de achterstand goed te maken. Heerlijk om te zien.

Ik probeer verder alles zo goed mogelijk op tv te volgen. Gisteravond was een prachtig hoogtepunt met Ranomi, bloedstollend spannen.

Gaan jullie ook nog naar het Holland HOuse voor de huldigingen?

Veel plezier en groeten aan Sandra en Wilco

• 03 Augustus 2012 - 19:33

Pap:

Volgens mij moet het geweldig zijn om het bij te wonen. Wij kijken hier veel via de televisie (we hebben jullie nog niet gezien, hoor) en als je dat ziet en hoort is er een geweldige sfeer. veel plezier verder, we volgen het mede via jullie 'live'verslagen.