Volleybal - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Volleybal - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Volleybal

Blijf op de hoogte en volg Franka

08 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Gisteren zijn we naar het volleybal geweest in Earls Court; een oude, maar sfeervolle hal. Earls Court is normaal gesproken een conferentiecentrum, waar tevens soms popconcerten worden gegeven. Er zijn nu tijdelijke tribune's geplaatst voor het olympische volleybaltoernooi. Alle volleybalwedstrijden worden in Earls Court afgewerkt.
We hebben 2 wedstrijden gezien, betreffende kwartfinales van de vrouwen. De eerste wedstrijd ging tussen USA - Dominicaanse Republiek. Zoals verwacht was dit een redelijke afdroogpartij, waarbij USA probleemloos met 3 - 0 won.
De 2e wedstrijd was Zuid-Korea - Italië. En dit bleek uiteindelijk een hele leuke, spannende wedstrijd te worden. Veel leuke rally's met goed volleybal, veel strijd bij alle speelsters. En heel verrassend won uiteindelijk Zuid-Korea met 3 - 1. De Zuid-Koreanen waren dan ook helemaal door het dolle heen!

Vandaag hebben we een 'vrije' dag; tijd voor een stukje sightseeing Londen. Natuurlijk hebben we afgelopen dagen ook al één en ander van Londen gezien, maar nu kan dat zonder een stukje tijdsdruk.
Er komen nog regelmatig tickets voor sporten in de verkoop. Deze gaan voor de normale prijs in de verkoop, dus afhankelijk van de plek in het stadion betaal je de hoofdprijs of een normale prijs. We houden al een paar dagen de website van London2012 goed in de gaten, hopende dat we nog een leuk kaartje kunnen bemachtigen. Tot nog toe zijn we elke keer te laat...

We kijken ondertussen erg uit naar de komende dagen. Vandaag moet iedereen maar extra goed juichen en duimen voor de halve finale van de hockeysters. Wij zijn bij de finale van de hockeysters aanwezig, en willen dan natuurlijk wel dat Nederland dan speelt!

• 08 Augustus 2012 - 19:26

Pap, Mam:

We hebben net gehoord op de radio dat Nederland in de finale zit dus jullie hebben mazzel, leuk hoor!
    Lekker denk vandaag een dagje vrij (nou ja, vrij!!!!!).
    En hoe gaat het slapen in de boot, al een beetje zeebenen gekregen?

• 08 Augustus 2012 - 23:14

Lottie De Jong:

Hallo Franka en Wilco,

Leuk dat jullie de finale van de hockeyers gaan kijken, het is Argentinie tegen Nederland, de wedstrijd van de Nederlanders was erg spannend, eerst verlenging en later south outs. Gelukkig heeft Nederland gewonnen. Ook is er een zilveren medaille voor de springruiter, we staan nu 5 gouden 4 zilveren en 6 bronzen medailles dus al heel veel, maar er kan nog meer bij, 200m loper zit in de finale, de herenhockeyers moeten morgen nog voor de finale spelen, dus misschien zit er nog mer in.
    Epke Zonderland was iets heel aparts, het werd heel stil toen hij zijn oefening deed, en werd daarna door vele landeen gefeliciteerd, zo zie je maar waar een klein land groot in kan zijn.
    Lekker dat jullie vandaag een vrije dag hebben, kun je leuk Londen bekijken, want ik heb gehoord het is de moeite waard.Went het al op de boot? want dat iswel anders als in een huis slapen.
    Ik denk veel aan jullie, geniet maar van alles, want dit zie je niet vaak in onze omgeveving dat er os spelen zijn.
    groetjes Lottie

• 08 Augustus 2012 - 23:14