Wembley!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Franka Appelman - WaarBenJij.nu Wembley!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Franka Appelman - WaarBenJij.nu

Wembley!!!

Blijf op de hoogte en volg Franka

04 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag hebben we een voetbalwedstrijd gezien in Wembley. Volgens Wilco is Wembley een stadion waar iedere voetballiefhebber een keer geweest moet zijn. Wembley is een stadion waar tot 90.000 mensen in kunnen (ter vergelijking: in de Amsterdam Arena kunnen 'slechts' 50.000 mensen). Wembley heeft geen eigen voetbalclub, maar is het stadion waar alle thuiswedstrijden van het Engelse elftal worden afgewerkt. Daarnaast vindt er jaarlijks de finale van de FA-cup plaats, regelmatig een finale van de Champions League en ook nog popconcerten.
En zoals reeds verwacht is Wembley een heel overweldigend en imposant stadion. Wilco was erg onder de indruk (en die heeft ondertussen wel heel wat stadions gezien). Je voelt je toch wel heel erg klein als individu in de enorme geheel.
We zaten op rij 9 recht achter het doel. Oftewel; we zaten zo ongeveer áán het veld. In dit geval vond ik dit niet helemaal een voordeel, aangezien ik niet goed kon zien wat er aan de overkant van het veld gebeurde (aangezien ik niet een goed overzicht had). Gelukkig werden er ook televisie-beelden getoond, waardoor ik de wedstrijd evengoed kon volgen.
We waren getuige van de kwartfinale tussen Mexico en Senegal. In het stadion zat slechts een enkele supporter van Mexico en Senegal; de rest waren onpartijdige supporters wat de sfeer wederom erg leuk maakte.
Het was ook nog eens een erg leuke wedstrijd om te zien. Ze gingen erg gelijk met elkaar op, waardoor het na de reguliere tijd 2-2 was. In de verlenging konden de Senegalezen het echter conditioneel niet meer zo goed aan, waardoor Mexico uiteindelijk met 4-2 heeft gewonnen.

Buiten de wedstrijden om waar we zelf heen gaan, krijgen we verder van de Olympische Spelen vrij weinig mee. We hebben op onze boot geen televisie. Gelukkig wel WiFi, waardoor we via internet een beetje op de hoogte gehouden worden van de Nederlandse resultaten.
Her en der in de stad staan wel grote beeldschermen geplaatst, alwaar we dan ook al een aantal keer gebruik van hebben gemaakt. Ook zijn er in 2 parken in Londen een fanzones ingericht. Hier kan je zonder toegangskaartje in. In deze fanzones staan ook verschillende beeldschermen, en daarnaast vele eettentjes en worden er ook nog allerlei dingen georganiseerd.
Aangezien we vanavond heel erg graag het zwemmen wilden zien, zijn we naar de fanzone in het Hydepark gegaan. En daar hebben we inderdaad een groot gedeelte van het avondprogramma van het zwemmen kunnen zien. Helaas schakelden ze pas in tijdens de 1500m van de mannen, waardoor we de gouden en bronzen race van 'onze' Ranomi en Marleen hebben gemist. De huldiging hebben we echter wel gezien, en met vele andere supporters is het volkslied enthousiast meegezongen.
Daarna waren er nog de finales van de 4x100m wisselslag van zowel de mannen als de vrouwen. Grappig om te merken dat eigenlijk alle landen die meededen wel vertegenwoordigd waren tussen de kijkers. Het meest opvallend en luidruchtig aanwezig waren echter toch weer de Nederlanders (soms een beetje op het onbeschofte af). De vreugde van de Amerikanen was dan ook groot dat ze hadden gewonnen, en dat de Nederlanders het moesten zonder medaille.

• 05 Augustus 2012 - 02:14

Lottie De Jong:

Franka en Wilco,

Het lijkt mij een hele belevenis voor jullie om dit mee te maken.
    Ik merk dat jullie er van genieten.
    Ja, de race van de Ranomi en Marleen heb ik gezien het was fantastisch, maar ook de reactie meteen na de race hartverwarmend. Morgen komen er ook nog Nederlnders in actie, de surfen van Reiselberge staat 15 punten voor, als hij morgen 4 punten haalt is hij al os kampioen, Met de beachevolleyballers Scchuil en Nummerdor gaat het ook goed.
    De springruiters zijn ook nog in de race ze allen 4 een foutloos parkoers. en de dressuur ook.
    Ook 2 zeilers gaan goed een meisje en een jongen postma, dat meisje weet ik de naam niet meer.
    De zevenkampatletiek is 11 geworden. Je had beter de wedstrijd van Federe tegen Del Porte kunnen zien ruim 4,5 uur volges de tv was het een thriller. Serena Williams heeft vandaag goud gewonen Maria Sarapova zilver en Azarenka brons.Sorry dat ik gisteren niet terug geschreven heb, ik heb de oppas van Fabian en Danisja ze gaan morgen weer naar huis en dan met de benen omhoog want het is toch wel druk. Ik wens jullie morgen weer een fijne dag en geniet er maar van. Groetjes Lottie de Jong